Logo up4.pl

Najprostszy sposób na przesyłanie i udostępnianie plików!

Prześlij swoje pliki w kilka sekund, ciesz się bezpieczeństwem, dostępnością i łatwością w zarządzaniu swoimi plikami.

FAQ - Najczęściej Zadawane Pytania

1. Jakie typy plików mogę przesyłać?

Obsługujemy wiele popularnych formatów plików – zarówno graficzne, dokumenty, jak i inne. Aktualnie zabronione typy to: php, php3, php4, php5, php7, phtml, phps, exe, bat, sh, bash, command, cmd, js, vbs, html, htm, htaccess, htpasswd, ini, config, json, xml, yaml, yml, sql, jar. Lista ta może być aktualizowana w przyszłości w celu zachowania bezpieczeństwa i wydajności platformy.

2. Jakie są limity przesyłania plików?

Limity zależą od tego, czy jesteś zalogowany:

Dodatkowo, każdy zarejestrowany użytkownik posiada indywidualny limit całkowitej przestrzeni na pliki.

3. Jak mogę zorganizować swoje pliki?

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do funkcji Folderów. W panelu użytkownika (zakładka "Moje foldery") możesz tworzyć własne foldery, aby kategoryzować przesłane pliki. Domyślnie wszystkie pliki trafiają do folderu "Moje pliki". Podczas przesyłania nowych plików możesz wybrać folder docelowy z listy rozwijanej. Możesz również przenosić istniejące pliki między folderami w zakładce "Moje pliki".

4. Dlaczego muszę aktywować konto przez email?

Aktywacja konta przez email to standardowy środek bezpieczeństwa. Potwierdza, że adres email należy do Ciebie i zapobiega tworzeniu fałszywych kont. Link aktywacyjny jest ważny przez 1 godzinę.

5. Nie otrzymałem/am emaila aktywacyjnego. Co robić?

Sprawdź folder SPAM. Jeśli wiadomości tam nie ma, upewnij się, że podałeś poprawny adres email. Możesz ponownie wysłać link aktywacyjny przez opcję "Nie otrzymałeś linku aktywacyjnego?" na stronie logowania. Link możesz użyć raz na minutę. Konto nieaktywowane w ciągu 48 godzin zostanie usunięte.

6. Zapomniałem/am hasła. Jak je odzyskać?

Na stronie logowania kliknij "Nie pamiętasz hasła?". Podaj adres email przypisany do konta, a otrzymasz instrukcje zmiany hasła. Link jest ważny przez 1 godzinę.

7. Co dzieje się z plikami w koszu?

Pliki przeniesione do kosza nadal zajmują miejsce w Twojej przestrzeni. Są automatycznie usuwane po 30 dniach. Możesz też opróżnić kosz ręcznie lub usunąć pojedyncze pliki trwale. Masz również możliwość przywrócenia plików z kosza do dowolnego folderu.

8. Jak mogę zmienić swój adres email lub hasło?

Po zalogowaniu przejdź do zakładki "Ustawienia". Tam znajdziesz opcje zmiany hasła (wymaga podania starego) oraz adresu email (potwierdzany przez link wysłany na nowy adres).

9. Potrzebuję więcej miejsca na pliki. Co mogę zrobić?

Domyślny limit przestrzeni dyskowej wynosi 1000 MB. Jeśli potrzebujesz więcej miejsca, skontaktuj się z administratorem. Możemy zwiększyć Twój limit, jeśli pozwalają na to zasoby serwera.

10. Jak generowane są nazwy przesyłanych plików?

W Ustawieniach możesz wybrać sposób nadawania nazw plikom:

Niezależnie od wybranej metody, niedozwolone znaki są usuwane, a polskie litery zamieniane na odpowiedniki bez znaków diakrytycznych.

11. Jak działają różne tryby udostępniania folderów?

W zakładce "Moje foldery" możesz ustawić dostępność folderów:

Folder "Moje pliki" jest zawsze publiczny – jego trybu nie można zmienić.

12. Czy mogę usunąć swoje konto?

Tak, możesz usunąć konto na stałe. Aby to zrobić:

  1. Przejdź do zakładki "Ustawienia".
  2. Przewiń do sekcji "Strefa Niebezpieczna".
  3. Kliknij "Usuń Moje Konto" i potwierdź hasłem.
  4. Otrzymasz email z linkiem potwierdzającym (ważny 1 godzinę).
  5. Kliknij link i potwierdź usunięcie konta na stronie.
Uwaga: usunięcie konta powoduje trwałe skasowanie wszystkich plików i folderów. Nie będzie możliwości ich odzyskania.

© up4.pl